Közlekedési balesetben elhunyt Nigel Stepney, a 2007-es ipari kémkedési ügy egyik kulcsfigurája. A brit mérnök péntek reggel eddig még tisztázatlan okból egy másik gépkocsival ütközött, a helyszínre érkező mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani.
Stepney több F1-es csapatnál is dolgozott, például tagja volt a Shadows, a Lotus, a Benetton istállóknak is, igazán híressé - vagy inkább hírhedté - akkor vált, amikor 2007-ben a Ferrari versenymérnökeként technikai információkat adott át a McLaren istállónál dolgozó Mike Coughlan nevű úrnak. Az ügy folytatása egy hosszú bírósági ügy lett, Stepney-t elbocsátották a Ferraritól - hiába játszott fontos szerepet M. Schumacher öt világbajnoki címében-, a wokingi csapatot pedig kizárták a 2007-es konstruktőri bajnokságból. Stepney 2010-től a JRM-versenyistállónál (FIA GT) folytatta pályafutását.
Stepney közvetlenül Ross Brawn alá rendelve, kettőjük nevéhez köthető a híres katonai fegyelem megteremtése a versenymérnökök között, továbbá az egyes folyamatok atomokra bontása és standardizálása és optimalizálása, így különösen a bokszkiállásoké.
Bár a közelmúltban ez volt a legnagyobb kémkedési botrány az F1 háza táján, azért valószínűleg koránt sem elszigetelt esetről van szó. Nem csak a futamgyőzelmek ...
Bizonyos értelemben prototípusokról lévén szó, kevésbé használatos információszerzési módszer a reverse engineering (tudniillik nem lehet bemenni egy boltba, kérni egy F1-es autót, hogy otthon szétszedjük, és elemezzük), ugyanakkor elég kreatívak a mérnökök, ha egymás titkainak megleséséről van szó, ebbe akár egy klasszikus leskelődés is belefér, mint az alábbi videó mutatja: