Ismét az üzleti hírszerzés német nyelvű szakirodalmának egyik alapművét mutatjuk be, ezúttal Dietmar Pfaff professzor Competitive Intelligence a gyakorlatban című művére eset a választás.
Pfaff professzor a kölni Rajnai Főiskola tanít média szakirányon, illetve több felsőoktatási intézményben is óraadó. A Competitive Intelligence sok éve a fő kutatási területe, 2003-ban egy ún. kick-off kutatást is vezetett ebben a témában. Tulajdonosa a frankfurti székhelyű Infomarketing tanácsadó cégnek, melynek fő szakterülete –mily meglepő – a competitive intelligence (üzleti hírszerzés, más néven konkurenciaelemzés, versenytárselemzés)
A könyv felépítése:
1. Alapok
2. Bevezetés a Competitive Intelligence-be (CI)
3. A CI megvalósítása a vállalatokban
4. Adatbeszerzés – a mozaikdarabok begyűjtése
5. Az információk szűrése – az adatok relevanciája
6. Tudásgenerálás – interpretáció és következtetés
7. A tudás kommunikálása – ki riportol, hogyan és kinek?
8. Stratégiaalkotás és döntéshozatal
9. Az eredmények megvalósítása – ki mit és mikor csinál?
10. Counter Intelligence – védekezés és elhárítás
11. Morál és etika
12. Status quo és CI
13. Competive Intelligence a KKV-k esetében
Technikai információ: 216 oldal, Campus Kiadó, Németország, 2005, ISBN 3-593-37802-7
Ajánló: Lux és Peske: Competitive Intelligence és gazdasági kémkedés