Ipari kémkedési ügybe keveredett a BMW? Az autóipartól - vélhetően a drága és időigényes műszaki fejlesztéseknek köszönhetően - sohasem állt távol a hmm... kreatív információszerzés. Most egy újabb ügy borzolja a német kedélyeket, már aki nem a hétvégi Bundestag-választással vannak elfoglalva...
A párizsi elektromos autós carsharinghálózatot működtető Bolloré csoport ipari kémkedés miatt feljelentést tett a BMW ellen.
Ahogy sok európai nagyvárosban, úgy Párizsban is működik autómegosztási hálózat, az Autolib'. A kis villanyautókból álló flottát a Bolloré csoport üzemelteti, amely az egyik legnagyobb és legfontosabb ipari konglomerátum Franciaországban. A Bolloré elektromos autóit a Pininfarinával közösen fejlesztette, a cég most azzal vádolja a BMW-t, hogy az kémeket alkalmazott az autóiról való információgyűjtésre.
A Bolloré szerint egy BMW-nek dolgozó cég két alkalmazottját három alkalommal is látták az Autolib' töltőpontjainál babrálni. Az Autolib' szóvivője szerint a cég nem tudja, hogy az állítólagos kémek milyen adatokat gyűjtöttek, de az szerinte tény, hogy a Bolloré több területen is élenjáró a villanyautós iparágban, ezek kifejlesztésére, például az akkumulátorra és a helymeghatározó rendszerre rengeteg pénz költöttek.
A BMW szerint a két munkás a P3 nevű cégnek dolgozik, amely a BMW i3-as piaci bevezetését készíti elő. A németek szerint az alkalmazottak csak rutinellenőrzéseket végeztek a töltőpontnál, hogy az kompatibilis-e az i3-assal. Az Autolib' munkatársai először augusztus 21-én látták a P3 két emberét, akkor kérdőre vonták őket, de egy BMW-vel távoztak. Augusztus 22-én egy másik töltőpontnál bukkantak fel, akkor nem tudták nyakon csípni őket, ez végül szeptember 5-én sikerült. Ekkor már rendőri segítséget kért az Autolib', a két állítólagos kémet letartóztatták.
A BMW furcsa magyarázata szerint az első két napon valóban a cég megbízásából dolgoztak a letartóztatottak, az őrizetbe vétel napján azonban nem.
Azt persze egy újságcikk alapján nem lehet eldönteni, hogy van-e a történetnek igazságalapja, a módszer mindenesetre érdekes; ha a két derék mérnök magánemberként bérelte volna ki az autót, akkor gyakorlatilag észrevétlenül vizsgálgatták volna meg mindazt, ami érdekelte őket. (Lásd ebben a témában a "reverse engineering" bejegyzésünket).
Persze a BMW "védekezése" is hagy némi kívánnivalót maga után, ha tényleg ez az igazság, akkor is jóváhagyathatták volna ezt a magyarázatot a kommunikációért felelős szakértőjükkel, ha pedig ez nem fedi a valóságot, akkor egyenesen hiba ilyen nyilatkozatot kiadni.
Forrás: Origó
Fotó: Mudra László - Origo
Ezt olvasta már? Ez is érdekes: Reverse engineering